آموزش رفع خطاهای رایج
برخی از خطاهای رایج برای اتصال به کانکشن
ارورها و خطاهای رایج که به هنگام متصل شدن به سرویس ممکن است رخ دهد به شرح زیر می باشند (به ترتیب شماره خطا) :
قبل از بررسی خطا شبکه را بررسی کنید. از صحت تنظیمات شبکه، DNS، و اتصال فیزیکی مطمئن شوید. سپس نسبت به بررسی خطاهای زیر اقدام فرمایید
خطای شماره 605 : سیستم شما قادر به باز کردن port بر روی windows نمیباشد و حتما نرمافزاری بر روی سیستم خود دارید که جلوی این کار را میگیرد. یکبار ریست کردن ویندوز هم خالی از لطف نیست.
خطای شماره 619 :
A connection to the remote computer could not be established, so the port used for this connection was closed
بیشتر زمانی با این خطا مواجه میشوید که پروتوکل PPTP در شبکه مسدود شده باشد و یا پینگ داخلی اینترنت از محدوده استاندارد بالاتر رفته باشد. در این حالت پروتوکل L2TP را تست کرده و وضعیت پینگ داخلی اینترنت خود را بررسی نمایید. هم چنین ممکن است رایانه شما به یک بارگذاری مجدد (Restart) نیاز داشته باشد. درصورتی که مشکل رفع نشد توضیحات مندرج در بخش ارور 720 را مشاهده کنید.
خطای شماره 621 – 622 – 623 – 624 – 625 : شما لازم است تا کانکش V–P–N را به صورت دستی بر روی ویندوز خود بسازید. (نحوه ساخت کانکشن)
خطای شماره 633 :
The modem (or other connecting device) is already in use or not configured properly.
این ارور اکثرا به دلیل مشکلات مودم میباشد. جهت رفع این مشکل کابل Lan متصل به مودم را جدا کرده و رایانه خود را ریست کنید، پس از بارگذاری مجدد رایانه کابل را مجددا به مودم وصل کنید.
خطای شماره 691 :
The remote connection was denied because the user name and password combination you provided is not recognized, or the selected authentication protocol is not permitted on the remote access server.
احتمالا نام کاربری و کلمه عبور (یوزرنیم و پسورد) را اشتباه وارد کردهاید. در وارد کردن آن دقت کنید. (ترجیحا آن را کپی پیست – Copy Paste – کنید). در صورتی که مشکل رفع نشد ممکن است اعتبار (ترافیک یا مهلت زمانی) اکانت شما به اتمام رسیده باشد.
خطای شماره 711 :
cannot load the remote access connection manager service
The operation could not finish because it could not start the Remote Access Connection Manager service in time. Please try the operation again.
این خطا از جانب مشکلات نرمافزاری و ویندوزی میباشد، جهت رفع آن مراحل زیر را بصورت گام به گام و کامل انجام دهید :
ابتدا پنجره Run ویندوز را اجرا کرده (از طریق نگه داشتن همزمان کلید های ویندوز و R روی کیبورد) و سپس داخل آن تایپ کنید : services.msc
سپس در پنجره باز شده به ترتیب روی موارد زیر کلیک راست کرده و Propertise را انتخاب کنید.
شما می بایست Startup Type تمامی موارد زیر را بر روی Manual گذاشته و سپس بر روی Start کلیک کنید.
Secure Socket Tunneling Protocol Service
Windows Event Log
Telephony
Plug and Play
Windows Remote Management – WS-Management
Remote Access Auto Connection Manager
Remote Access Connection Manager
در صورتی که مشکل رفع نشد بخش ارور 720 را مشاهده نمایید.
خطای شماره 720 و 721 :
A connection to the remote computer could not be established. You might need to change the network settings for this connection
این خطا عموما به دلیل مشکلات ویندوز میباشد، در برخی موارد نیز مشاهده شده است که علت وقوع این خطا مسدود بودن پورت های V–P–N از جانب ISP بوده است.
راه حل اول :
درصورتی که ریجن (Region/Country) ویندوز خود را تغییر داده اید آن را مجددا بر روی کشور ایران تنظیم کنید و رایانه را یکبار بارگذاری مجدد (Restart) نمایید.
راه حل دوم :
ابتدا از خاموش بودن کامل فایروال و آنتی ویروس رایانه خود اطمینان حاصل کرده و سپس مراحل زیر را انجام دهید.
دو نرم افزار زیر را برای نسخه مناسب ویندوز خود دانلود کنید :
برای ویندوز های 64 بیتی : دانلود فایل
برای ویندوز های 32 بیتی : دانلود فایل
نرم افزار اول را اجرا کرده و پس از اتمام مراحل نصب رایانه خود را بارگذاری مجدد (Restart) کنید. پس از بارگذاری مجدد ویندوز نرم افزار دوم را نیز اجرا کرده و همانند بار قبل پس از اتمام نصب رایانه را یکبار ریست کنید.
در صورتی که مشکل رفع نشد این فایل را دانلود کرده و پس از خارج کردن از حالت فشرده آن را بر روی رایانه خود اجرا کنید. در نهایت یکبار ویندوز را بارگذاری مجدد (Restart) کنید.
خطای شماره 789 :
The L2TP connection attempt failed because the security layer encountered a processing error during initial negotiations with the remote computer
این خطا عموما به هنگام استفاده از پروتوکل L2TP رخ می دهد. سعی کنید به جای آن از پروتوکل PPTP استفاده کنید.
اگر مشکل رفع نشد ابتدا از خاموش بودن کامل فایروال و آنتی ویروس رایانه خود اطمینان حاصل کرده و مراحل زیر را دنبال نمایید.
چهت برطرف کردن این خطا ابتدا این فایل را دانلود کرده و پس از خارج کردن از حالت فشرده آن را بر روی رایانه خود اجرا کنید. در نهایت یکبار ویندوز را بارگذاری مجدد (Restart) کنید.
خطای شماره 807 و 806 :
The network connection between your computer and the V–P–N server was interrupted. This can be caused by a problem in the V–P–N transmission and is commonly the result of internet latency or simply that your V–P–N server has reached capacity. Please try to reconnect to the V–P–N server. If this problem persists, contact the V–P–N administrator and analyze quality of network connectivity.
The V–P–N connection between your computer and the V–P–N server could not be completed. The most common cause for this failure is that at least one Internet device (for example, a firewall or a router) between your computer and the V–P–N server is not configured to allow Generic Routing Encapsulation (GRE) protocol packets. If the problem persists, contact your network administrator or Internet Service Provider.
این خطا اکثرا به دلیل در دسترس نبودن سرور مقصد، مسدود بودن پورت PPTP اینترنت، و یا متصل بودن به فیل//ترشکن اتفاق می افتد.
درصورتی که نسبت به موارد مذکور مطمئن شدید و مشکل همچنان پابرجا بود ابتدا از خاموش بودن کامل فایروال و آنتی ویروس رایانه خود اطمینان حاصل کرده و سپس این فایل را دانلود نمایید.
فایل مربوطه را از حالت فشرده خارج کرده و آن را اجرا کنید. سپس تنظیمات لازم را مطابق با تصویر زیر انجام داده و در نهایت رایانه خود را یکبار بارگذاری مجدد (Restart) کنید.
در صورتی که مشکل رفع نشد به احتمال قریب به یقین پورت PPTP اینترنت شما از جانب ISP (شرکت ارائه دهنده اینترنت) مسدود شده است.
خطای شماره 809 :
The network connection between your computer and the V–P–N server could not be established because the remote server is not responding. This could be because one of the network devices (e.g, firewalls, NAT, routers, etc) between your computer and the remote server is not configured to allow V–P–N connections.
این خطا غالبا به دلیل مسدود بودن پروتوکل L2TP بر روی شبکه ISP شما می باشد.
ابتدا از خاموش بودن کامل فایروال و آنتی ویروس رایانه خود اطمینان حاصل کرده و سپس این فایل را دانلود نمایید. فایل مربوطه را از حالت فشرده خارج کرده و آن را اجرا کنید. در نهایت رایانه خود را یکبار بارگذاری مجدد (Restart) کنید.
در صورتی که مشکل رفع نشد توصیه می شود از پروتوکل PPTP استفاده کنید، و یا مورد را از طریق پشتیبانی ISP خود پیگیری نمایید.
خطای شماره 868 :
the remote connection was not made because the name of the remote access server did not resolve
ابتدا از اتصال اینترنت خود اطمینان حاصل کنید. هم چنین دقت کنید که آدرس سرور را به درستی وارد کرده باشد، در نظر داشته باشید که به سرویس دیگری (مانند فیل//ترشکن) متصل نباشید.
نظر دهید